ΘΘ Ç ΘΘ Basic Obserber Ward Guide ΘΘ Ç ΘΘ

DotA ကစားပြဲ တစ္ပြဲမွာ ကင္းကြာလုိ႔ မရနုိင္တာဟာ Observer Ward ပဲျဖစ္ပါတယ္...
အမ်ားစုကေတာ့ DotA ကို အေပ်ာ္သေဘာေလာက္ပဲ ေဆာ့ကစားတာျဖစ္တဲ့ အတြက္
OB ၀ယ္ဖုိ႔ ၀န္ေလးၾကပါတယ္.. OB ၀ယ္ခုိင္းရင္လဲ ႏွိမ္တယ္လုိ႔ ထင္ၾကပါတယ္..
ဒါဟာ တကယ္ေတာ့ မွားယြင္းတဲ့ ယူဆခ်က္တစ္ခုလုိ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ထင္ပါတယ္...
ႏုိင္ငံ ၂ ႏုိင္ငံ စစ္ျဖစ္ရင္ေတာင္ Scout (ကင္းေထာက္) ဆုိတာ ရွိေသးတာပဲ မဟုတ္လား ...
DotA ၂ သင္း စစ္ျဖစ္ရင္လဲ ကင္းေထာက္ ဆုိတာကေတာ့ ရွိသင့္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္...
DotA မွာ ကင္းေထာက္ကေတာ့ Observer Ward ဆုိတဲ့ မ်က္လံုးတိုင္ပါပဲ ...


မ်က္လုံးတုိင္တစ္တုိင္ တစ္တုိင္စုိက္ထားျခင္းက တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို
ျမင္ရျပီး အေျခအေနၾကည့္လႈပ္ရွားလုိ႔ ရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ .. မ်က္လုံးတုိင္ေတြကုိ
ရနုိင္သေလာက္ ရေအာင္ ၀ယ္ထားသင့္ပါတယ္...
အခုဆုိရင္ မ်က္လုံးတုိင္ေစ်းႏႈန္းက ၁၅၀ ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္... ေစ်းလဲ အမ်ားၾကီးမဟုတ္ပဲ
ပြဲအေျခအေနကို ထိန္းေက်ာင္းေပးသြားမယ့္ မ်က္လုံးတုိင္ကို မ်ားမ်ား မသုံးသင့္ဘူးလား ...
ျဖစ္နုိင္ရင္ အသင္းတစ္သင္းမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ တြက္ကက္ မေနပဲ
မ်က္လုံးတုိင္ကို ၀ယ္သင့္ပါတယ္.. ပြဲအေျခအေနကုိ ၾကည့္ျပီးေတာ့ေပါ့ ..
အလုိက္တစ္သိ မ်က္လုံးတုိင္ ၀ယ္ရတဲ့ Supporter တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနရင္လဲ
မိမိဘာသာ ဂုဏ္ယူလုိက္ေပါ့ ... ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ob ၀ယ္ျပီး ေထာင္ရတာကို ဂုဏ္ယူပါတယ္..

OB ၀ယ္ျပီးေထာင္တယ္ဆုိတာ မိမိ အတြက္လုပ္တာျဖစ္ပါတယ္...
မိမိ အသင္းနုိင္ဖုိ႔.. မိမိ အသင္းသားေတြ မေသဖုိ႔ . မိမိအသင္း Hero kill နုိင္ဖုိ႔ ..
OB ၀ယ္ရတာျဖစ္တ့ဲအတြက္ .. ကုိယ္က်ဴိးအတြက္ လုပ္တဲ့ လုပ္ရက္ကုိ
ဘာလုိ႔ မလုပ္ခ်င္ရတာလဲ ကြ်န္ေတာ္ နားမလည္ပါဘူး ...
ကုိယ့္အက်ဴိးအျမတ္ရဖုိ႔ အတြက္ ob ေထာင္ရတာကို မႏွေျမာၾကပါနဲ႔  ... (^^)

ဥပမာ တစ္ခုျပရမယ္ဆုိရင္ Roshan ရဲ႕ Immortal က ပြဲတစ္ခုရဲ႕အလွည့္အေျပာင္းလို႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္..
ရန္သူ႔ အသင္းသားေတြဟာ Roshan ကုန္းထဲ ၀င္သြားတာကို မျမင္လုိက္ရလုိ႔
ရန္သူ႔ carry ၾကမ္းၾကမ္းက အသက္၂သက္ နဲ႔ဆုိရင္
ပြဲအလွည့္အေျပာင္းတစ္ခု ျဖစ္သြားနုိင္ပါတယ္...
CCTV Camera ရွိတဲ့ အေဆာက္အအုံနဲ႔
CCTV Camera မရွိတဲ့ အေဆာက္အအုံ ႏွစ္ခု ယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္
ဘယ္ဟာက ပုိျပီးလုံျခဳံစိတ္ခ်မႈ ရွိမလဲ .. ဘယ္ဟာက ေခ်ာင္းေျမာင္းလုပ္ၾကံ ခံရမလဲ ...
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ ... (^^)

အေပ်ာ္ေဆာ့လုိ႔ ဆုိျပီး ကုိ္ယ္တုိင္္ၾကမ္းေအာင္ ပုိက္ဆံ အကုန္မခံဘူးလုိ႔ ေျပာလုိ႔ ရေပမယ့္ ..
၁၅၀ ေၾကာင့္ kill နုိင္မယ့္ Hero ေတြ .. ၁၅၀ ေၾကာင့္ မေသပဲ လြတ္နုိင္မယ့္အသက္ေတြ
၁၅၀ ေၾကာင့္ ျပင္ဆင္နုိင္မယ့္ အေျခအေနေတြ ... အေျမာက္အမ်ားရွိပါတယ္...
ကြ်န္ေတာ္ဆုိ တက္နုိင္သေလာက္ Ob cooldown ကုိ ဘယ္ေတာ့မွ အလဟႆ မျဖစ္ေစပါဘူး ..
အနည္းဆုံး တစ္ခုေလာက္ေတာင္ ၀ယ္ထားပါတယ္... ပြဲအေျခအေနၾကည့္ျပီ ေထာင္လုိ႔ရတာေပါ့ .

အသတ္ခံလုိက္ရလုိ႔ ပိုက္ဆံ ၃၀၀-၄၀၀ ေလာက္ကုန္သြားမွာခ်င္းအတူတူ ..
၁၅၀ ေလာက္ပဲ ကုန္က်ျပီး ကုိယ့္အိတ္ထဲမွာ က်န္တဲ့ OB ေလးတစ္ခုေလာက္၀ယ္ဖုိ႔ကို
မႏွေျမာၾကပါနဲ႔ ... ကို္ယ္ ၁၅၀ ကုန္သြားရင္ေတာင္
က်န္တဲ့အသင္းသား ၄ ေယာက္အတြက္ အက်ဴိးအျမတ္ေတြပါ ရရွိနုိင္မယ့္ OB ကုိ ၀ယ္ဖုိ႔
မတြန္႔တုိ ၾကပါနဲ႔လုိ႔ တုိက္တြန္းပါရေစ ...

OB ၀ယ္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းတာနဲ႔တင္ စာေတြ ရွည္ကုန္ျပီ... လုိရင္းကို ဆက္ေျပာၾကရေအာင္ ... (^^)

ဟုတ္ျပီ... ဒါဆုိ ob ကုိ ဘယ္လုိေထာင္ၾကမလဲ ..
ပုံမွန္ လူသိမ်ားတဲ့ ေနရာေလးေတြမွာပဲ ေထာင္ေနရင္ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Sentry နဲ႔ အျဖတ္ခံရေျခရွိပါတယ္..
ဒီေတာ့ ob နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ေထာင္မယ့္ ေနရာေလးေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ ...

ဒီ Guide ဟာ www.playdota.com မွာ Eumellein ဆုိတဲ့ စီနီယာ တစ္ေယာက္က
OB နဲ႔ ပါတ္သတ္တဲ့ အေျခခံအေၾကာင္းအရာ အခ်ဴိ႕ကုိ အေသးစိတ္တင္ထားတဲ့ Post မွ
မွီညန္းျပီး mmdota မွ DotA ညီအစ္ကုိမ်ားအတြက္ ျပန္ Share လုိက္တာျဖစ္ပါတယ္...
ဒါေပမယ့္ သူ႕ရဲ႕ ေျမပုံက နည္းနည္းေတာ့ ေဟာင္းေနပါပီ ..
Roshan ကုန္းေအာက္ဖက္က Sentinal Jungle ထဲကို၀င္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းက
အခုလုိ လမ္းက်ယ္မျဖစ္ေသးတာေလးေတာ့ ရွိပါတယ္..
ဒါေပမယ့္ စိတ္မပူပါန႔ဲ ..
OB ျမင္နုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြကေတာ့ မေျပာင္းလဲပါဘူး ..အကုန္အတူတူပါပဲ ..
သူ႔ရဲ႕ Guide က အခ်က္အလက္ေတြ နဲ႔ တည္းျဖတ္ျပီး ျပန္လည္ ျပဳစုထားတာျဖစ္ပါတယ္..


နိဒါန္း

ဒီ Guide ကေတာ့ DotA ခုတ္တဲ့လူတုိင္း ကင္းကြာလုိ႔ မရတဲ့ မ်က္လုံးတုိင္ (Warding) ေထာင္ျခင္းနဲ႔
ပတ္သတ္ျပီး အရည္အေသြးတုိးတက္ေစမယ့္ တကယ္အက်ဴိးျဖစ္မယ့္ Guide ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္..
မ်က္လုံးတုိင္ေထာင္တာနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ေကာင္းမြန္တဲ့ Guide ေတြ အေျမာက္အမ်ားရွိေနေပမယ့္
ဒီ Guide ကေတာ့ ရုိးရွင္းျပီး ထိေရာက္ျပီး ေလ့လာဖုိ႔ လြယ္ကူတဲ့အတြက္ အၾကဳိက္ေတြ႔မယ္လုိ႔လဲ
ယုံၾကည္ပါတယ္... ပထမဆုံးေတြ႔ရမွာကေတာ့ Minimap အေနနဲ႔ ျပသထားျပီေတာ့
ဘယ္ေနရာမွာ ေထာင္ရမလဲဆုိတာ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ေဖၚျပထားျပီးေတာ့ အေသးစိတ္ကိုေတာ့
ေအာက္မွာ တစ္ခုခ်င္းဆီ ျပန္ျပထားတဲ့အတြက္ အဆင္ေျပမွာပါ ... အသုံးလည္း တည့္မွာပါ ...
ဒီ Guide နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီေတာ့ ထားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ သင္တုိ႔အားလုံး ေထာင္နုိင္တဲ့
မ်က္လုံးတုိင္ေနရာေတြကို အာရုံစုိက္မိေစတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္...
ေအာက္မွာျပထားတဲ့ မ်က္လုံးတုိင္ေထာင္ရမယ့္ ေနရာေတြမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ တူျပီး
ျမင္ရတဲ့ ေနရာ ေတြ တူေနတာေတြလဲ ပါပါတယ္... ဘာလုိ႔ တူညီတဲ့ Vision ေတြ ပါလဲဆုိတာကေတာ့
ပြဲအေျခအေနေပၚမူတည္ျပီး သင္မ်က္လုံးတုိင္ ေထာင္ရမယ့္အခါ အေထာက္အကူျဖစ္ေစဖုိ႔ပါ ..
ဒီမွာေတာ့ မ်က္လုံးတုိင္နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ဘယ္ Hero ေတြက ၀ယ္ရမယ္..
ဘယ္ Hero ေတြက မ်က္လုံးတုိင္ လုိက္ေထာင္ရမယ္... ဆုိတာကုိေတာ့ မေျပာထားပါဘူး ..
ပြဲအေျခအေနေပၚမူတည္ျပီးေတာ့ စည္းစည္းလုံးလုံးနဲ႔ တုိင္ေထာင္ၾကပါ ...
ငါ Fighter မုိ႔ , သူ Support မုိ႔ ဟုိလူ႔ေထာင္ ဒီလူ႔ေထာင္ လုပ္ေနမယ့္အစား
အေျခအေနၾကည့္ျပီး စဥ္းစားျပီး ေထာင္ၾကေပါ့ ... အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ Supporter ေတြရဲ႕အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္..
မ်ားသားအားျဖင့္ကေတာ့ Support / Gang hero ေတြက OB ေထာင္တာ မ်ားတယ္ဆုိေပမယ့္
Carry Players ေတြလည္း အေျခခံ မ်က္လုံးတုိင္ေထာင္ရမယ့္ ေနရာေတြကို သိထားဖုိ႔ေတာ့ လုိပါလိမ့္မယ္..


မ်က္လုံးတုိင္အေၾကာင္း ...

မ်က္လုံးတုိင္ မေထာင္ခင္ မ်က္လုံးတုိင္ေတြ အေၾကာင္းကို အရင္ သိဖုိ႔ လုိပါလိမ့္မယ္...
မ်က္လုံးတုိင္ မွာ Observer Ward နဲ႔ Sentry Ward ဆုိျပီး ၂ မ်ဴိး ရွိပါတယ္...
အားလုံးသိတဲ့အတုိင္း Observer Ward ကေတာ့ ကင္းေထာက္ခ်ဖုိ႔ အသုံးျပဳျပီးေတာ့
Sentry ward ကေတာ့ Invisible unit ေတြကို ျမင္ရဖုိ႔ အသုံးျပဳတာ ျဖစ္ပါတယ္...

ဒီ Guide မွာ OB ေထာင္ဖုိ႔ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့အေၾကာင္းေတြ ေဖာ္ျပထားသလုိ
တစ္ဖက္အသင္းက OB ျပန္ေထာင္ရင္လဲ ဘယ္လုိ Counter လုပ္ရမလဲဆုိတာကုိပါ ေဖာ္ျပထားလုိ႔
ႏွစ္ဖက္ စလုံး အက်ဴိးရွိမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္...

Observer Ward

Last = 6 minutes (ေထာင္ထားျပီးေနာက္ ၾကာခ်ိန္)
Containing = 2 charges (တစ္ခါ၀ယ္ရင္ ပါ၀င္ေသာ တုိင္အေရအတြက္)
Maximun Stock in stroe = 2 (ေစ်းဆုိင္မွာ အမ်ားဆုံး ထားနုိင္ေတာ့ အေရအတြက္)
Cost = Gold 150 (ကုန္က်စားရိတ္)
Cooldown to replenish = 6 minutes (အသစ္တစ္ခု ျပန္၀ယ္နုိင္ရင္ ေစာင့္ရမယ့္အခ်ိန္)
Aoe = 1600 vision (အထက္ေအာက္ ေဘးပတ္ပတ္လည္ ျမင္နုိင္မည့္ အကြာအေ၀း)
Stats = 200 Hp , 0 Armor , invisible (မ်က္လုံးတစ္ခု၏ အခ်က္အလက္)

(ဒီအပုိင္းမွာေတာ့ Aoe = 1600 Vision (အထက္ေအာက္ ေဘးပတ္ပတ္လည္ ျမင္နုိင္မည့္အကြာအေ၀း)
ဆုိတာကေတာ့ မ်က္လုံးတုိင္ရဲ႕ ျမင္နုိင္စြမ္းအားကို ရည္ညႊန္းတာ ျဖစ္ပါတယ္...
1600 အကြာအေ၀းထိ ျမင္နုိင္တယ္ဆုိေပမယ့္ သစ္ပင္ကြယ္ေနရင္ . ေအာက္ကေန အေပၚကုိ ကြယ္ေနရင္
စတဲ့အေျခအေနေတြကိုေတာ့ မျမင္နုိင္ဘူးဆုိတာ ၾကဳိတင္ ေဖာ္ျပထားပါရေစ ...
အေၾကာင္းက အေပၚစီးက ၾကည့္ရင္ေတာ့ ေအာက္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ရေပမယ့္
ေအာက္ကေန ၾကည့္ရင္ေတာ့ အေပၚကို မျမင္နုိင္တာ အားလုံး သိျပီးသား ကိစၥ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္....)

Sentry Ward

Last = 3 minutes (ေထာင္ထားျပီးေနာက္ ၾကာခ်ိန္)
Containing = 2 charges (တစ္ခါ၀ယ္ရင္ ပါ၀င္ေသာ တုိင္အေရအတြက္)
Cost = Gold 200 (ကုန္က်စားရိတ္)
True Sight Aoe = 950 (True Sight effect ကိုေပးေသာ Aoe)
Normal Vision = 70 aoe (ပုံမွန္ ျမင္နုိင္ေသာ Vision)
Stats = 200 Hp , 0 Armor , Invisible , Ture Sight (မ်က္လုံးတစ္ခု၏ အခ်က္အလက္)

(Sentry Ward အတြက္ကေတာ့ သူ႔မွာ effect ၂ မ်ဴိးပါပါတယ္.. တစ္ခုက True Sight ျမင္နုိင္တဲ့အကြာအေ၀း
ျဖစ္ျပီေတာ့ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ပတ္ပတ္လည္ကုိ သာမန္ျမင္နုိင္တဲ့ အကြာအေ၀းျဖစ္ပါတယ္..
950 Aoe အတြင္းမွာ တျခား Vision < ဥပမာ Hero Vision, OB Vision > ရွိေနမယ္ဆုိရင္
Invisible unit ေတြကို ျမင္နုိင္တဲ့ ဧရိယာ ကုိေျပာတာျဖစ္ျပီး
Normal 70 ဆုိတာကေတာ့ သူ႔ဘာသာ ျမင္နုိင္တဲ့ ေနရာကိုေျပာတာျဖစ္ပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ ရန္သူ႔အသင္းက ကုန္းျမင့္တစ္ခုေပၚမွာ OB ေထာင္ထားတာကို သိလုိ႔ မိမိအသင္းအတြက္
ျဖတ္ေပးခ်င္တဲ့အခါမွာ အဲ့ဒီ့ ကုန္းျမင့္ေပၚကို Sentry တုိင္စုိက္ေပးလုိက္ယုံနဲ႔ ရန္သူ႔ OB ကုိ မျမင္ရတဲ့
အေျခအေနေတြရွိေနတာကို သတိထားမိမွာပါ ... အဲ့ဒီ့အခါမွာ ကုန္းေပၚက အေျခအေနကို ျမင္ရေအာင္
OB ထက္စုိက္ေပးလုိက္မွ .. မိမိ Hero တစ္ေကာင္ေကာင္က အေပၚကို တက္ေပးလုိက္မွ
Vision ေပၚလာျပီး Sentry effect ကို အေထာက္အကူျပဳေစတာ ျဖစ္ပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ Sentry ဟာ Vision ရွိေနမွ invisible unit ကုိ ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္.....
ေနာက္ထပ္ ဥပမာ တစ္ခု ထပ္ေပးရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ .....
သင္က ေျမာင္းထဲမွာ Sentry တစ္တုိင္ စုိက္ထားမယ္ဆုိပါစုိ႔ .. တျခား OB ေတာ့မရွိဘူးေပါ့..
သင့္ Sentry ရဲ႕ Aoe 950 အတြင္းကို ရန္သူ႔အသင္းက Stealth Assassin က လမ္းျဖတ္ေလွ်ာက္သြားမယ္ဆုိရင္
အဲ့ဒီ့ Stealth က လင္းခနဲ ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး ..
အဲ့ဒီ့ Sentry နားမွာ Vision ကုိ ေပးတဲ့ ob တစ္ခုခု ရွိေနရင္ေတာ့ Stealth ကုိ ျမင္ရမွာေပါ့ ...
Sentry ဆုိတာ vision ေပၚေနတဲ့ ေနရာမွာသာ Aoe 950 အတြင္း Invisible unit ေတြကို
ျမင္ရေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ item တစ္မ်ဴိးျဖစ္ပါတယ္....)


ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ OB တစ္တုိင္ခ်င္းဆီရဲ႕ ေနရာေတြမွာ ဘယ္အသင္းအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ျပီးေတာ့
ဘယ္လိုအေၾကာငး္ေၾကာင့္ သင့္ေလ်ွာ္လဲ ဆုိတာကိုပါ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေပလုိက္ပါတယ္...

Minimap

01
၁။ Rune ကုိ ျမင္ရေအာင္ မ်က္လုံးတုိင္ စုိက္ရမယ့္ေနရာ
၂။ ေတာ Creep မထြက္ေအာင္ ပိတ္မယ့္ေနရာ
၃။ အသာစီးရယူဖုိ႔ မ်က္လုံးတုိင္ စုိက္ရမယ့္ ေနရာေတြ
၄။ ရန္သူ႔ Base ထဲကို ျမင္ရေအာင္ စုိက္မယ့္ ေနရာ..



Top Rune

02
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္းႏွင့္ အေပၚလမ္းမွ မိမိကုိ လမ္းပတ္မယ့္လူကို ကာကြယ္ေပးမယ့္ေနရာ
Scourge = Rune ျမင္ကြင္းႏွင့္ အေပၚလမ္းမွ မိမိကုိ လမ္းပတ္မယ့္လူကို ကာကြယ္ေပးမယ့္ေနရာ



03 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, ရန္သူ႔အသင္းရဲ႕ Jungler (ေတာတုိးHero)ကို သိနုိင္မယ့္ေနရာ
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, မိမိအသင္း Jungler ကုိ ကာကြယ္ရန္ေထာင္ရမယ့္ ေနရာ
(သစ္ပင္ရဲ အေနာက္ဘက္မွာ ေထာင္ရပါမယ္ ဒါမွ အေပၚေတာအုတ္ကို ျမင္ရမွာပါ <လူသုံးမ်ား**>)



04
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, ကုန္းျမင့္ျဖစ္လုိ႔ ေ၀းေ၀းျမင္ရ, counter ward ကုိ ေရွာင္ရန္သင့္ေတာ္ <လူသုံးနည္း*>
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, ကုန္းျမင့္ျဖစ္လုိ႔ ေ၀းေ၀းျမင္ရ, counter ward ကုိ ေရွာင္ရန္သင့္ေတာ္ <လူသုံးနည္း*>



05
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, အေပၚလမ္းမွ မိမိကုိ လမ္းပတ္မယ့္လူကို ကာကြယ္ေပး
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, ကုန္းေပၚမွ ရန္သူ႔ Mid lane Hero အေျခအေနကို အကဲခပ္ဖုိ႔ သင့္ေတာ္



06 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Mid Game အတြက္သင့္ေတာ္, Ancient Creep ျမင္ကြင္း, Rune ျမင္ကြင္း
Scourge = အလယ္လမ္းကို အနည္းငယ္ျမင္ရ, Ancient Creep ျမင္ကြင္း, Rune ျမင္ကြင္း <Mid Game***>



Bottom Rune

07
(Scourge)
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း , Sentinal Jungler အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ ေတာ creep မထြက္ေအာင္တား ..



08
(Scourge)
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, ေတာ creep ပိတ္, ရန္သူ႔ေတာ အနည္းငယ္ ျမင္ကြင္း...



09
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, River ျမင္ကြင္း, မိမိအသင္း Jungler ကုိ အကာအကြယ္ေပး
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, River ျမင္ကြင္း, Creep အုတ္ ပိတ္ ...



10 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, River ျမင္ကြင္း, Ganker အကာအကြယ္ ျမင္ကြင္း <Tri vs Tri***>
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, River ျမင္ကြင္း, Ganker အကာအကြယ္ ျမင္ကြင္း <bottom solo hero***>



11
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, Ganker အကာအကြယ္ <Mid & Bottom>, Jungler အတြက္အကာအကြယ္
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, Roshan kill စဥ္ Sentinal လာလမ္းကို ေစာင့္ၾကည့္ရန္



12 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, Roshan ၀င္ေပါက္,<လူသုံးမ်ား***>
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, Roshan ၀င္ေပါက္,<လူသုံးမ်ား***>



13 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, Roshan ၀င္ေပါက္ အတြင္းအေျခအေနကို ပုိျမင္ရ, ကုန္းပုိျမင့္လုိ႔ ပုိျမင္ရ ****
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, Roshan ၀င္ေပါက္ အတြင္းအေျခအေနကို ပုိျမင္ရ, ကုန္းပုိျမင့္လုိ႔ ပုိျမင္ရ ****



14 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, Mid Lane Hero အကာအကြယ္
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, ရုတ္တရက္ Roshan kill စဥ္ ရန္သူလာလမ္းကို ၾကည့္ရန္ အေရးေပၚသုံး ***



Scourge Jungle

15
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = ေတာ Creep ပိတ္, ထုိသစ္ပင္ကို ျဖတ္လုိက္ရင္ အေပၚဘက္ Creep ျဖတ္မယ့္ေနရာကို ျမင္နုိင္
Scourge = အေပၚလမ္း Carry အတြက္ Ganker အကာအကြယ္...



16
(Sentinal)
Sentinal = အေပၚလမ္း Carry အတြက္ ေတာ Creep ပိတ္, River ျမင္ကြင္း



17 ***
(Sentinal)
Sentinal = အေပၚလမ္း ေတာ Creep ပိတ္, Counter Ward အတြက္ စိတ္ခ်ရ ... *** <အေျခအေနအရသုံး>



18
(Sentinal)
Sentinal = ေတာ Creep ပိတ္, အေပၚလမ္းကုိ အနည္းငယ္ ျမင္ရ



19
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Early Game ရန္သူ႔ Jungler အတြက္ Creep ၂ အုတ္ ျမင္ကြင္း
Scourge = Late Game အတြက္ Jungle Battle, Defend, Ganging အတြက္ သင့္ေတာ္ ...



20 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = ျမင္ကြင္းက်ယ္, Tower ျမင္ကြင္း , အေပၚလမ္း Mega ၀င္ေပါက္ ျမင္ကြင္း
Scourge = ျမင္ကြင္းက်ယ္, Jungle Defend Battle အတြက္သင့္ေတာ္ ..



21 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = ေတာ Creep ၂အုတ္ ျမင္ကြင္းက်ယ္..
Scourge = အေပၚလမ္း Mega Defend Battle အတြက္ အသုံးတည့္ ..



22
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Mid Lane Push စဥ္ ေတာထဲမွလာမယ့္ ရန္သူ႔ Ganker ေတြကုိ Scout နုိင္
Scourge = Mid,Jungle,Top Lane အားလုံးအတြက္ လမ္း၄ေပါက္ရဲ႔ ၀င္ေပါက္ကို သိနုိင္ ..



23
(Sentinal)
Sentinal = Mid Lane Mid Tower လမ္းတုိးတဲ့အခါသင့္ေတာ္...



24
(Scourge)
Scourge = Scourge အသင္း Mid Game Jungler အတြက္ အကာအကြယ္ေပး ..



25
(Sentinal)
Sentinal = Shop, Ancient Creep ကင္းေထာက္, Roshan kill စဥ္ အကာအကြယ္ျဖစ္ ...


Sentinel Jungle

26
(Scourge)
Scourge = ေတာ Creep မထြက္္ , လုံျခဳံတဲ့ေနရာ ***



27
(Scourge)
Scourge = ေတာ Creep မထြက္ , အပုိေဆာင္း ျမင္ကြင္း ...



28
(Scourge)
Scourge = ေတာ Creep ၂အုတ္ မထြက္ေအာင္ ပိတ္ !! . Jungle ျမင္ကြင္း ..



29
(Scourge)
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း , Creep ၁အုတ္ ပိတ္ ...



30
(Scourge)
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း , Creep အုတ္ ပိတ္ ... , River ျမင္ကြင္း ..



31
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္း, Mid Lane မွ Hero ေအာက္ကုိပတ္ဖုိ႔ တစ္ေပါက္တည္းေသာလမ္းကုိ ျမင္ ...
Scourge = Rune ျမင္ကြင္း, Creep ပိတ္,



32 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Mid 2nd Tower က်ဴိးျပီးေနာက္ Defend လုပ္ရန္ သင့္ေတာ္..ရန္သူ Prophet အတြက္ Counter
Scourge = Creep အုပ္ပိတ္ .. Bottom Tower Push အတြက္အေထာက္အကူျဖစ္ .. ျမင္ကြင္းက်ယ္



33
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Jungle ၀င္ေပါက္ အကာအကြယ္..
Scourge = Mid Game Jungler လမ္းေၾကာင္း ျမင္ကြင္း ...



34
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Bottom 2nd Tower Defend အတြက္ အကာအကြယ္..
Scourge = Mid Game Jungler လမ္းေၾကာင္း ျမင္ကြင္း



35
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Mid Lane ျမင္ကြင္းေသး, Tower Defending အသုံးတည့္
Scourge = အေပၚျခမ္းျမင္ကြင္းကြင္း, Tower Pushing အသုံးတည့္ ...




Vision Bottom Lane

36
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Mid 2nd Tower က်ဴိးျပီးေနာက္ Defend လုပ္ရန္ သင့္ေတာ္..ရန္သူ Prophet အတြက္ Counter
Scourge = Bottom Lane အတြက္ ျမင္ကြင္းက်ယ္....



37
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Creep အုတ္ တစ္၀ုိက္ျမင္ကြင္း , Defending အတြက္ သင့္ေတာ္
Scourge = Base ၀င္ေပါက္ ႏွစ္ခုၾကားလမ္းေၾကာင္း ျမင္ကြင္း ..  Creep အုတ္ တစ္၀ုိက္ျမင္ကြင္း (Barathrum)



38
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Bottom 2nd Tower Defending , Jungle ျမင္ကြင္း ..
Scourge = Tower ျမင္ကြင္း, ေအာက္လမ္းျမင္ကြင္း ..



39 *****
(Scourge)
Scourge = Tower ျမင္ကြင္း (Tri vs Tri အတြက္ အရမ္းသင့္ေတာ္တဲ့ ျမင္ကြင္းျဖစ္ပါတယ္....)



40
(Scourge)
Scourge = Tower ျမင္ကြင္း ေနာက္တစ္ခု



41
(Sentinal)
Sentinal = Tower ျမင္ကြင္း , River ျမင္ကြင္း (1 vs 1)



42
(Sentinal)
Sentinal = Tower ၂လုံးၾကားျမင္ကြင္း (Sentinal Ganker ေတြအတြက္ သိပ္ေတာ့အသုံးမတည့္ပါဘူး ... )



43
(Sentinal)
Sentinal = Bottom 1st Tower က်ဴိးျပီးေနာက္ Shop ထြက္ေပါက္နဲ႔ Tower ေနာက္ျမင္ကြင္း ..



Vision Mid Lane

44
(Scourge)
Scourge = Mid Lane 2nd Tower ေနာက္ဘက္ ျမင္ကြင္း ...



45
(Scourge)
Scourge = Tower ျမင္ကြင္း ,Sentinal Solo Hero ကုိ ဒုကၡေပးဖုိ႔ သင့္ေလ်ာ္ ... *



46
(Scourge)
Scourge = Solo Hero ကုိ ဒုကၡေပးဖုိ႔ သင့္ေလ်ာ္ , Creep အုပ္အေသး လမ္းေၾကာင္း, River ျမင္ကြင္း



47
(Sentinal)
Sentinal = Tower ျမင္ကြင္း ,Scourge Solo Hero ကုိ ဒုကၡေပးဖုိ႔ သင့္ေလ်ာ္ ... *



48
(Sentinal)
Sentinal = Tower ျမင္ကြင္း, River ျမင္ကြင္း ..



49
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Shop ျမင္ကြင္း,Tower ျမင္ကြင္း, Roshan Kill စဥ္ အကာအကြယ္ျဖစ္ ..
Scourge = 2nd Tower က်ဴိးျပီးေနာက္ Defend အတြက္သုံး ..



50
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Tower ေနာက္ပုိင္းျမင္ကြင္း
Scourge = Mid Mega Defending



51
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Tower ေနာက္ပုိင္းျမင္ကြင္း (ေထာင္ရတာ ပုိလြယ္ကူ)
Scourge = Mid Mega Defending



Vision Top Lane

52
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = 2nd tower က်ဴိးျပီးေနာက္ Base ကာကြယ္ရန္ ေထာင္
Scourge = 2nd Tower ခ်ဴိးရန္ Tower ေနာက္ပုိင္း ျမင္ကြင္း ...



53
(Scourge)
Scourge = Tower ၂ လုံးၾကားျမင္ကြင္း .. (အသုံးျပဳမႈနညး္ .. )



54
(Scourge)
Scourge = Tower ျမင္ကြင္း , River ျမင္ကြင္း ..



55
(Sentinal)
Sentinal = Tower ျမင္ကြင္း



56 ****
(Scourge)
Scourge = Tower ျမင္ကြင္း , ေတာ Creep ျမင္ကြင္း (အသုံးျပဳရန္ သင့္ေတာ္ ... )



57 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = ျမင္ကြင္းက်ယ္, Tower ျမင္ကြင္း , အေပၚလမ္း Mega ၀င္ေပါက္ ျမင္ကြင္း
Scourge = ျမင္ကြင္းက်ယ္, Jungle Defend Battle အတြက္သင့္ေတာ္ ..



58 ***
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = ေတာ Creep ၂အုတ္ ျမင္ကြင္းက်ယ္..
Scourge = အေပၚလမ္း Mega Defend Battle အတြက္ အသုံးတည့္ ..



Basevision Scourge Base ****

59 ***
(Sentinal)
Sentinal = အေပၚလမ္း Mega ခ်ဴိးဖုိ႔ ရန္သူ႔ Tower ေနာက္ အေျခအေန ျမင္ကြင္း ...



60 ***
(Sentinal)
Sentinal = အလယ္လမ္း Mega ရန္သူ႔ Tower အေနာက္ဖက္ ျမင္ကြင္းက်ယ္....



61 ***
(Sentinal)
Sentinal = အလယ္လမ္း Mega ရန္သူ႔ Tower အေနာက္ဖက္ ျမင္ကြင္း ...



62 ***
(Sentinal)
Sentinal = ေအာက္လမ္း Mega ရန္သူ႔ Tower အေနာက္ဖက္ ျမင္ကြင္းက်ယ္....



Basevision Sentinel Base ***

63 ***
(Scourge)
Scourge = အေပၚလမ္းႏွင့္အလယ္လမ္း Mega , ရန္သူ႔ Base အတြင္း ျမင္ကြင္းက်ယ္....


64 ***
(Scourge)
Scourge = ေအာက္လမ္း Mega ျမင္ကြင္းက်ယ္ .....




အေပၚမွာေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ oB ေထာင္လုိ႔ ရလဲ ဆုိတာကို ေဆြးေႏြးျပီးသြားပါပီ ...
အခုအပုိင္းကေတာ့ ဘယ္လိုအေျခအေနမွာ ေထာင္မလဲဆုိနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ဆက္ေျပာၾကရေအာင္ ..
ပုံတစ္ပုံျခင္းဆီမွာေတာ့ ဘယ္လုိ အေျခအေနနဲ႔ ဘယ္အသင္းက ေထာင္ရမလဲဆုိတာကို ေဖာ္ျပထားေပမယ့္
ျခဳံငုံျပီး စဥ္းစားၾကည့္လုိ႔ ရေအာင္ အနည္းငယ္ ဆက္ေဆြးေႏြးေပးထားပါတယ္...
OB ေထာင္တယ္ဆုိတာဟာ လာမယ့္ ၆ မိနစ္မွာ အဲ့ဒီ့ ေနရာ တစ္၀ုိက္ဘယ္လုိအေျခအေနေတြ
ေျပာင္းလဲ ေနျပီလဲဆုိတာ သိေစဖုိ႔ ရည္ရြက္ခ်က္က အဓိက ျဖစ္ပါတယ္..
သင့္ရဲ႕ ရန္သူအသင္းက သင့္ Mega ကို ေဖာက္ဖုိ႔ ၾကဳိးစားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
သင္က သူတုိ႔ ေတာထဲမွာ ob သြားေထာင္မယ္ဆုိရင္ အလဟႆ ျဖစ္သြားမွာေပါ့ ..
ဒါကေတာ့ လူတုိင္းသိတဲ့အေျခအေနပါ .. ob ေထာင္ဖုိ႔ေတာင္ အနုိုင္နုိင္ေျပာေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ
အဲ့ေလာက္ မုိက္ရူးရဲ ဆန္စြာေတာ့ ဘယ္သူမွ မလုပ္ဘူးလုိ႔ ယုံၾကည္ပါတယ္.. (^^)
အဓိက ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ မိမိအသင္းအတြက္ လိုအပ္မယ့္ အေျခအေနကိုၾကည့္ျပီး
ob ေထာင္တဲ့ လူက ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ရမွာကို ေျပာခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္...
ob ေထာင္တဲ့ လူရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကလဲ အေရးၾကီးပါတယ္...
ob ေတာ့ ေထာင္ေနပါရဲ႕ .... အက်ဴိးမရွိပဲ ကုန္ဆုံးသြားတာမ်ဴိးမျဖစ္ေအာင္
ဒီ Guide က အေထာက္အကူျဖစ္မွာပါ ...

ဒါဆုိရင္ ကစားပြဲတစ္ပြဲကုိ အပုိင္းအသုံးပုိင္း ခြဲၾကည့္ျပီး
OB ဘယ္လုိ ေထာင္သင့္သလဲ ဆုိတာ ဆက္ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္ ...
Early Game, Mid Game နဲ႔ End Game ဆုိျပီး ၃ မ်ဴိးခြဲျခားျပီး ေလ့လာၾကည့္ပါမယ္...

Early Game

Rune ျမင္ကြင္း,
ေတာ Creep တုိက္တဲ့ Creepအုတ္ ကို ပိတ္မယ္...

အဓိက အေျခခံက်တဲ့ အခ်က္ ၂ ခ်က္ပါ ...
15, 16, 17, 18 ကေတာ့ Sentinal Players ေတြအတြက္ Scourge ေတာ creep ပိတ္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ျပီး
26, 27, 28 ဟာလဲ Scourge Players ေတြအတြက္ အက်ဴိးျပဳမွာပါ ...
ဒီအပုိင္းမွာ တစ္ဖက္အသင္းက ပါးနပ္လွ်င္ေတာ့ Counter ျပန္လုပ္တဲ့အေနနဲ႔ Sentry ျပန္ေထာင္ခဲ့မယ္ဆုိရင္
ေစာေစာ စီးစီး နစ္နာရမွာေပါ့ ..
17 နဲ႔ 26 မွာ ျပထားတဲ့ ျမင္ကြင္းက လုံျခဳံတဲ့ oB ေနရာျဖစ္ပါတယ္..
ရန္သူ႔ ေတာ Creep အုတ္ကုိ ပိတ္လုိက္နုိင္ေပမယ့္ သင့္အတြက္ေတာ့ ျမင္ကြင္းကို ေပးမွာမဟုတ္ပါဘူး
ဒါေပမယ့္ လုံျခဳံစိတ္ခ်စြာ ရန္သူ႔ အသင္းကုိ အေႏွာင့္အယွက္ေပးနုိင္မွာပါ ..
ဒါဆုိရင္ ပြဲအေျခအေနကုိ ၾကည့္ျပီး ဘယ္လုိေထာင္ရမလဲဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို နားလည္မွာပါ ..

Early Game အတြက္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ေနရာေတြကေတာ့ ...
Sentinal အတြက္ 41, 42, 47, 48, 55, 56
Scourge အတြက္ 39, 40, 45, 46

ထုိ႔အျပင္ Rune ျမင္ကြင္း ရွိတဲ့ OB ကုိ ေထာင္ေပးထားျခင္းအားျဖင့္ ..
အလယ္လမ္းမွာ ေနတဲ့ မိမိအသင္းရဲ႕ Carry ကုိ အနည္းနဲ႔ အမ်ားအေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္...
သူ႔လမ္းကို လာပတ္မယ့္ ရန္သူကို ျမင္နုိင္သလုိ ..
သူ႔မွာ Bottle သုံးမယ္ဆုိလည္း Rune ရနုိင္ျပီး အေထာက္အကူျဖစ္နုိင္ပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ Early Game မွာ အေရးၾကီးတဲ့အခ်က္ ၂ ခ်က္ကေတာ့

Rune ျမင္ကြင္း နဲ႔ ေတာ Creep တုိက္တဲ့ Creepအုတ္

(မိမိအသင္းမွာ Jungler တစ္ေကာင္ပါေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ Early Game မွာ သူ႔ကို လုံျခဳံေစမယ့္
OB ေတြ ေထာင္ေပးဖုိ႔ လုိလာမွာပါ ..... )


Mid Game

Rune ျမင္ကြင္း
Roshan ၀င္ေပါက္
Tower ေနာက္ဖက္ ျမင္ကြင္း
ေခ်ာင္းေျမာင္းတုိက္ခုိက္ရန္ ရန္သူ႔အသင္းရဲ႕ Jungle

Mid Game မွာေတာ့ River ျမင္ကြင္းက အေရးတၾကီးလုိအပ္လာပါပီ ..
တစ္ဖက္အသင္းက အသင္းသားေတြ မိမိအသင္းဘက္ လာတုိက္ခုိက္ျပီလား ..
Roshan ကုန္းထဲ ၀င္သြားျပီလား ... ကုိယ့္လုိပဲ သူတုိ႔လဲ OB ေထာင္ေနျပီလား..
အစတဲ့အခ်က္ေတြကို သိနုိင္ဖုိ႔ River နဲ႔ Rune ကုိ ျမင္ကြင္းေပးတဲ့ ေနရာေတြမွာ OB လုိအပ္လာပါတယ္..
ရန္သူ႔အသင္းရဲ႕ Tower ကုိ ခ်ဴိးဖုိ႔အတြက္ အဲ့ဒီ Tower အေနာက္ဖက္က အေျခအေနေတြကို
သိနုိင္ဖုိ႔ Tower ေနာက္မွာ ေထာင္ရမယ့္ OB ေနရာေတြလဲ ရွိပါတယ္...
အဲ့လုိပဲ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Carry က ပါးနပ္မယ္ဆုိရင္ ေျမပုံမွာ မေပၚေအာင္ ကုိယ္ေယာင္ေဖ်ာက္ေလ့ရွိပါတယ္.
Mid Game မွာ သူ႔ Tower နားနီးလားတဲ့ Creep ကုိ စားျပီး အနညး္ငယ္ေ၀းသြားျပီဆုိတာနဲ႔
ေတာထဲ ေအာင္းေနတက္ပါတယ္.. အဲ့လုိ Carry ရဲ႕ လႈပ္ရွားပုံကို ျမင္နုိင္ဖုိ႔
ရန္သူ႔ ေတာထဲမွာ OB ေထာင္ဖုိ႔ လုိအပ္လာပါတယ္...

Sentinal အတြက္ 19, 20, 21, 49, 50, 51, 56, 57, 58
Scourge အတြက္ 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 44, 45, 52

(ရန္သူ႔ Carry ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈကို ျမင္ေနရျပီး အလဟႆ မျဖစ္ဖုိ႔ မိမိအသင္းသားမ်ားစည္းစည္းလုံးလုံး
လုိက္လံ ေခ်ာင္းေျမာင္း တုိက္ခုိက္ဖုိ႔ လုိအပ္လာပါတယ္.. ဒီအပိုင္းမွာ Smoke of Deceit ကုိမေမ့ပါနဲ႔ .. )


End Game


Roshan
ေခ်ာင္းေျမာင္းတုိက္ခုိက္ရန္ ရန္သူ႔အသင္းရဲ႕ Jungle
ရန္သူ႔အသင္းရဲ႕ Base

ပြဲရဲ႕ အနုိင္အရႈံးအေျခအေနကုိ အဆုံးအျဖတ္ ေပးမယ့္ Late Game ကုိ End Game လုိ႔လဲ ေခၚပါတယ္...
"Roshan" နဲ႔ "ေခ်ာင္းေျမာင္းတုိက္ခုိက္ရန္ ရန္သူ႔အသင္းရဲ႕ Jungle" အေၾကာင္းက
Mid Game မွာ အနည္းငယ္ ေဆြးေႏြးျပီးပီ ဆုိေတာ့
ရန္သူ႔ Base ထဲမွာ OB ေထာင္မယ့္ အေျခအေနကို ေလ့လာၾကည့္ေစလုိပါတယ္...
ဒီအပိုင္းမွာ အမ်ားစုေသာ Players ေတြက ရန္သူ႔ Base ကုိ ၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္တဲ့အခါမွာ
OB ေထာင္ေလ့ မရွိတာကို အံၾသစဖြယ္ ေတြ႔ရတက္ပါတယ္...
တကယ္လုိ႔ ဘယ္ေနရာမွာ ေထာင္ရမလဲဆုိတာ မသိခဲ့ရင္ ေလ့က်င့္ၾကည့္ပါ ...
အလြန္လြယ္ကူရွင္းလင္းျပီး အက်ဴိးရွိစြာ ရန္သူ႔ Base ထဲကို ျမင္ရမယ့္ ျမင္ကြင္းကို ေပးပါတယ္...

Base ထဲမွာ OB ေထာင္ဖုိ႔ လုိတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ တကယ္လုိ႔သာ
တစ္ဖက္အသင္းက Hero တစ္ေကာင္ေကာင္က သူ႔ရဲ႕ Ultimate ကို Dagger သုံးျပီး ၀င္တဲ့ေကာင္
ဥပမာ Earth Shaker, Sand King , Tidehunter, Maganus
အစရွိတဲ့ေကာင္မ်ဴိးေတြ ပါလာမယ္ဆုိရင္ သူ႔ရဲ႕ အေျခအေနကိုၾကည့္ျပီး ေရွာင္တိမ္းဖုိ႔
ျပင္ဆင္နုိင္တဲ့အျပင္ ရန္သူ႔အသင္းသားေတြထဲက အငုိက္မိေလာက္တဲ့ Hero ေတြကိုလဲ
တက္ဖမ္းနုိင္ဖုိ႔ အခြင့္ေကာင္းေတြ ေပးပါတယ္..

Sentinal အတြက္ 59, 60, 61, 62
Scourge အတြက္ 63, 64

(ရန္သူက ပါးနပ္ရင္ေတာ့ သင့္ OB အခ်ဴိးခံရမယ္ဆုိတာကေတာ့ မေမ့ပါနဲ႔ဦး ... (^^) )


Counterwarding

ဟုတ္ျပီ... ဒါဆုိ OB အေၾကာင္းလဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေလ့လာျပီးသြားျပီဆုိေတာ့
တကယ္လုိ႔ တစ္ဖက္အသင္းက သင့္ကို ဒီလုိမ်ဴိး OB စုိက္ျပီး တုိက္ခုိက္လာတဲ့အခါ
သင္ဘယ္လုိ Counter ျပန္လုပ္ရမလဲ ဆုိတာလုိအပ္လာပါပီ...
ဒါဆုိ OB ကုိ ဘယ္လုိခ်ဴိးၾကမလဲ ...
OB ဟာ Invisible unti တစ္ခုျဖစ္ျပီး ေရြ႕လ်ားနုိင္စြမ္းမရွိပါဘူး ..
သူ႔ကို ျမင္နုိင္ဖုိ႔အတြက္ အေျခခံ ပစၥည္းကေတာ့ Sentry ward ပဲျဖစ္ပါတယ္..
Gem of True Sight နဲ႔လဲျမင္နုိင္တယ္ဆုိေပမယ့္ အခုေနာက္ပုိင္းေျမပုံေတြမွာ
Gem က ပိုက္ဆံရွိတုိင္း ၀ယ္လုိ႔ မရတဲ့ Item တစ္ခုျဖစ္သြားပါျပီ ..
ဒါ့အျပင္ Gem ကုိင္ထားတဲ့ Hero ေသဆုံးခ့ဲမယ္ဆုိရင္လဲ Gemက တစ္ဖက္ အသင္းကို
ေပးလုိက္သလုိျဖစ္သြားမွာပါ .. မိမိ အတြက္နစ္နာမႈ ေတြရွိလာနုိင္ပါတယ္...
အေစာပုိင္းမွာ OB လုိက္ခ်ဴိးဖုိ႔ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ Supporter တစ္ေယာက္က
Gem ကုိင္ထားမယ္ဆုိရင္ အရမ္ကုိ အႏ ၱရာယ္မ်ားတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္..
Gem ကုိ တစ္ဖက္အသင္း Invisible Hero ကုိ တုိက္ခုိက္ဖုိ႔ အတြက္ေစာေစာ၀ယ္တာက ျဖစ္သင့္ပါတယ္..
ဒါေၾကာင့္ အေျခခံျဖစ္တဲ့ ပိုက္ဆံ ရွိသေလာက္ ၀ယ္လုိ႔ရတဲ့ Sentry ကို ပြဲအေစာပုိင္းမွာ
အသုံးျပဳဖုိ႔ အသင့္ေလ်ာ္ဆုံးျဖစ္ပါတယ္..
OB တစ္စုံရဖုိ႔အတြက္ ၆ မိနစ္ ျပန္ေစာင့္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ
Sentry ကေတာ့ ပုိက္ဆံ ရွိသေလာက္ ၀ယ္ယူလုိ႔ ရနုိင္ပါတယ္.. တစ္စုံကုိ 200 နဲ႔ေပါ့ ..
တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ ၆ မိနစ္စာ ျမင္ကြင္းကုိ ပုိက္ဆံ 100 နဲ႔ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္တဲ့ သေဘာပါပဲ
ဒါေၾကာင့္ပဲ ဒီ Guide မွာ Counter အတြက္ပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားျပီးတာျဖစ္တဲ့အတြက္
ေနရာ အေျမာက္အမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္...


ေယဘုယ် အသုံးျပဳတဲ့ Sentry ေနရာမ်ား

s 01
(Sentinal)
Sentinal = မ်ားေသာအားျဖင့္ ရန္သူ႔အသင္းက မိမိအသင္းရဲ႕ ေတာ Creep အုတ္ျဖတ္မယ့္ ေနရာကို
                ေထာင္ေလ့ရွိတဲ့ ေနရာနဲ႔ သူတုိ႔အသင္းရဲ႕ Rune ျမင္ကြင္းအတြက္ေထာင္တဲ့ေနရာကိုပါ
                ျမင္နုိင္ပါတယ္...



s 02
(Sentinal)
Sentinal = သင့္အသင္းမွာ Jungle Hero တစ္ေကာင္သာ ပါခဲ့မယ္ဆုိရင္ ရန္သူ႔အသင္းရဲ႕ OB အမ်ားဆုံး
                လာေထာင္နုိင္တဲ့ ေနရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္...(သင့္ရန္သူရဲ႕ Skill ကို အရင္ၾကည့္ပါ)



s 03
(Scourge)
Scourge = ရန္သူအသင္းက သင့္အသင္းရဲ႕ Creep ျဖတ္မယ့္ေနရာကုိ ပိတ္ဖုိ႔အတြက္ေထာင္ဖုိ႔
                အလားအလာ မ်ားတဲ့ OB ေနရာေတြကို Counter လုပ္ဖုိ႔ သင့္ေတာ္ပါတယ္...



s 04
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Rune ျမင္ကြင္းကုိ ျဖတ္ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံး ေနရာျဖစ္ပါတယ္...
Scourge = Rune ျမင္ကြင္းကုိ ျဖတ္ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံး ေနရာျဖစ္ပါတယ္...



s 05
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = အထူးသျဖင့္ 11 နဲ႔ 12 ကုိ Counter လုပ္ဖုိ႔ သင့္ေလ်ာ္
Scourge = အထူးသျဖင့္ 11 နဲ႔ 12 ကုိ Counter လုပ္ဖုိ႔ သင့္ေလ်ာ္



s 06
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = အေပၚဘက္ Rune ျမင္ကြင္းေပးသည့္ အေျခခံ OB မ်ားအတြက္
Scourge = အေပၚဘက္ Rune ျမင္ကြင္းေပးသည့္ အေျခခံ OB မ်ားအတြက္



s 07
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = Mid Game မွာအသုံးျပဳတဲ့ OB ေနရာ ၃ ေနရာစလုံးကုိ Counter လုပ္ရန္ သင့္ေတာ္
Scourge = Mid Game မွာအသုံးျပဳတဲ့ OB ေနရာ ၃ ေနရာစလုံးကုိ Counter လုပ္ရန္ သင့္ေတာ္



s 08
(Sentinal, Scourge)
Sentinal = 11 နဲ႔ 33 ၂ ေနရာကို ျမင္နုိင္
Scourge = 11 နဲ႔ 33 ၂ ေနရာကို ျမင္နုိင္



s 09
(Sentianl, Scourge)
Sentinal = 22, 23, 24 အတြက္
Scourge = 22, 23, 24 အတြက္



s 10
(Scourge)
Scourge = Scourge Jungle ကို Vision အၾကီးဆုံး ေပးေသာ OB ကုိ ျဖတ္ရန္



s 11
(Sentinal)
Sentinal = Sentinal Jungle ကုိ Vision အၾကီးဆုံး ေပးေသာ OB ကုိ ျဖတ္ရန္ ..




Invisible Unit ကုိျမင္နုိင္ေသာ Item နဲ႔ Skill  မ်ား

Gem of True Sight (Gold 700)
700 Gold ရင္းႏွီးလုိက္ရင္ေတာ့ မေသမခ်ာပဲနဲ႔ OB ေတြကို လုိက္ရွာေနစရာမလုိပါဘူး ...
လမ္းျဖတ္ေလွ်ာက္သြားယုံနဲ႔တင္ အခန္႔မသင့္ေတြ႔သမွ် OB ေတြကို ျဖတ္နုိင္တယ္ဆုိေပမယ့္
ေသရင္ က်တဲ့အျပင္ တစ္လုံး ေနာက္ထပ္၀ယ္ဖုိ႔ ၁၀ မိနစ္ ျပန္ေစာင့္ရမွာျဖစ္လုိ႔
မ၀ယ္ခင္ ေသခ်ာ ဆုံးျဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္..
မ၀ယ္ခင္ ဘယ္သူကုိင္မလဲဆုိတာ ဆုံးျဖတ္သင့္ပါတယ္...

Necronomicon LVL3 (Gold 5200)
Necronomicon ၃ ဆင့္တင္ျပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့
အနီးခုတ္ အျပာေရာင္ Worrior မွာ 1000 AOE True Sight ပါ၀င္ပါတယ္..
သင္က အေနာက္မွာ ေနခဲ့ျပီး အဲ့ဒီ့ Worrior ၂ ေကာင္လႊတ္ျပီး ကုန္းျမင့္ ကုန္းေအာက္ က
ရန္သူ႔ OB ေတြကို လုံျခဳံစိတ္ခ်စြာ ခ်ဴိးနုိင္ပါတယ္..
အားနည္းခ်က္ေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ တစ္ခါအသုံးျပဳဖုိ႔ Cooldown 90 Seconds ေစာင့္ရမွာျဖစ္ျပီး
သူတုိ႔ ေသခဲ့ရင္ ရန္သူ ရရွိမယ့္ ေစ်းႏႈန္းက မ်ားျပားေနတာျဖစ္ပါတယ္..
True Sight effect ရဖုိ႔အတြက္ ၅၂၀၀ ရင္းႏွီးဖုိ႔ကေတာ့ အနည္းငယ္အခက္အခဲ ေတြ႔နုိင္ပါတယ္..

Lightning Bolt (Zeus lvl2)
အသုံးျပဳလုိက္တဲ့ ေနရာရဲ႕ Aoe 900 အတြင္းက Invisible unit ေတြအားလုံးကုိ ျမင္ရမွာျဖစ္လုိ႔
Cooldown သိပ္မမ်ားတဲ့ G shock ဟာ အနည္းငယ္ေတာ့ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္..

Thundergod's Wrath (Zeus's Ultimate)
Observer ward ခ်ဴိးဖုိ႔အတြက္နဲ႔ ဘယ္သူမွ မသုံးပါဘူး ..
ဒါေပမယ့္ Invisible unit ေတြကို ျမင္ရပါတယ္....

OB နဲ႔ Sentry အေၾကာင္းေျပာျပီးျပီ ဆုိေတာ့
သူတုိ႔နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ Smoke of Deceit အေၾကာင္းေလး နည္းနညး္ ေျပာျပီ း
ဒီ Guide ကုိ အဆုံးသတ္လုိက္ပါတယ္...

Smoke of Deceit (လွည့္ျဖားေသာ မီးခုိး)

Consumable (တစ္ခါသုံး)
Charges: 1 (တစ္ခါ၀ယ္လွ်င္ပါ၀င္ေသာ ပမာဏ)
Stackable in Inventory (၀ယ္ယူလုိက္တုိင္း Inventory တစ္ကြက္တည္းေတြ စုသြားသည္)
Store Stock Max: 3 (ေစ်းဆုိင္တြင္ အမ်ားဆုံး တင္ထားနုိင္သည့္ပမာဏ)
Store Replenish Time: 10 Minutes (တစ္ခုျပန္ရရန္ ေစာင့္ရသည့္ Cooldown)

Aoe 1200 အတြင္းမွ မိမိရဲ႕ Ally Heroes မ်ားကုိ Minimap မွာ ေပ်ာက္သြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္..
စကၠန္႔ ၄၀ အတြင္း တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Hero ေတြနဲ႔ Tower ေတြရဲ႕ 850 Aoe အတြင္း မ၀င္မခ်င္း
Invisible ျဖစ္ေစသည့္အျပင္ Smoke effect ရေနသည့္အခ်ိန္အတြင္း
Movement Speed 15% တုိးသြားေစပါတယ္..
သင္က Roshan ကို တုိက္ခုိက္ခဲ့ရင္ သုိ႔မဟုတ္
Creep ေတြကို Physical တုိက္ခုိက္ခဲ့ရင္ သင့္ effect ကုန္ဆုံးသြားပါတယ္...

ဒါေၾကာင့္ တစ္ဖက္အသင္းသားေတြရဲ႕ ပါးနပ္မႈ ေပၚမူတည္ျပီးေတာ့
သင့္ရဲ႕ပါးနပ္မႈေပၚလဲ မူတည္ပါတယ္.. ဒါေၾကာင့္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ OB ေထာင္မလဲ
ဘယ္အေၾကာင္းျပခ်က္ေၾကာင့္ေထာင္မလဲ ... ဘယ္လုိေနရာမွာ ေထာင္မလဲဆုိတာကေတာ့
သင့္အသင္းသားေတြအေပၚထားတဲ့ ပြဲနုိင္လုိမႈ စိတ္ဓါတ္ေပၚမူတည္ျပီး
ေသခ်ာတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ေပးနုိင္ဖုိ႔ သင့္ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာ အေရးပါပါတယ္..

၁။ ဒါေၾကာင့္ OB ၀ယ္ဖုိ႔ မႏွေမ်ာပါနဲ႔ ...
၂။ ျဖစ္နုိင္ရင္ Cooldown ကုိအလကားမျဖစ္ပါေစနဲ႔ ...
၃။ ၁၅ဝ တည္းနဲ႔ ရရွိမယ့္အက်ဴိးေက်းဇူးေတြေၾကာင့္ ၁၅ဝ ကို မႏွေျမာပါနဲ႔ ...
၄။ ၁၅ဝ ကုန္.. ငါ့တာ၀န္ျပီးေရာ ဆုိတဲ့ စိတ္မ်ဴိးမထားပဲ OB တစ္တုိင္မစုိက္ခင္ ေသခ်ာဆုံးျဖတ္ပါ ..
၅။ ပြဲအေျခအေနနဲ႔ လုိက္ျပီး OB စုိက္ဖုိ႔ တာ၀န္ယူထားတဲ့ လူက တာ၀န္ေက်တဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိခ်ေပးပါ ..
အဲ့ဒီ့အခ်က္ေတြ အားလုံးထဲမွာ ထက္ေျပာခ်င္တဲ့အခ်က္ကေတာ့
၁၅ဝ ကုန္.. ငါ့တာ၀န္ျပီးေရာ ဆုိတဲ့ စိတ္မ်ဴိးမထားပဲ OB တစ္တုိင္မစုိက္ခင္ ေသခ်ာဆုံးျဖတ္ပါ ..
တစ္ခ်ဴိ႕ Supporter ေတြက ဝဋ္ေက် တမ္းေက် OB ၀ယ္ေပးပီးရင္ တာ၀န္ေက်ျပီလုိ႔ ထင္ေနတဲ့သူေတြလဲ
အေျမာက္အမ်ားရွိေနပါေသးတယ္..
ဒါေၾကာင့္ OB ဖုိး စုိက္၀ယ္ေပးလုိက္တာနဲ႔ တာ၀န္ေက်တဲ့ Supporter တစ္ေယာက္မဟုတ္ေသးပါဘူး ...
OB ကုိ အက်ဴိးရွိစြာ ေနရာစုိက္ေပးနုိင္မွသာ တကယ့္ တာ၀န္ေက်ျပြန္ျပီး လက္မေထာင္နုိင္တဲ့
Supporter တစ္ေယာက္အျဖစ္ မိမိဘာသာ သက္မွတ္နုိင္မွာပါ ... (^^)

ဘာပဲဲျဖစ္ျဖစ္ မတင္ရတာၾကာျပီ ျဖစ္တဲ့ Post အသစ္တစ္ခု တင္လုိက္တဲ့အတြက္
အနည္းငယ္ေတာ့ စိတ္သက္သာရာရသြားတယ္...
OB အေၾကာင္း သိျပီးေရာ မဟုတ္ပဲ ေလ့က်င့္ၾကည့္ေစလုိပါတယ္...
"ပြဲမ၀င္ခင္ အျပင္က က်င္းပ" ဆုိတဲ့ စကားပုံအတုိင္း အပ်င္းေျပကစားတဲ့ ပြဲေတြမွာ
သင့္ရဲ႕ OB Skill ကုိ တုိးတက္ေအာင္ အရင္ေလ့က်င့္ၾကည့္ပါဦး ..
တကယ့္ ပြဲတစ္ပြဲကုိ ခုတ္ရတဲ့အခ်ိန္ၾကရင္ သင့္မွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ Experience ရွိေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့
ၾကဳံလာတဲ့အေျခအေနမွာ အေကာင္းဆုံး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ အျမန္ဆုံးခ်နုိင္မွာပါ ..
DotA ကစားနည္းနဲ႔ ပတ္သတ္ရင္ ေလွ်ာ္လုိက္လုိ႔ မရတဲ့ OB အေၾကာင္းကုိ
မိမိအနီးနားက ကစားသမားေတြဆီကိုလဲ ေ၀မွ်လုိက္ပါဦး .....
အခုေျပာသြားတာေတြထဲမွာေျမပံုအလိုက္ေတာ့နည္းနည္းေျပာင္းလဲမွဳရွိႏိုင္ပါတယ္...(ဥပမာ-ပိုက္ဆံတို ့၊အခ်ိန္တို့ေပါ့)
ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ ၾကားထဲမွာအခ်ိန္ကြာျခားမွဳရွိေနလို ့ပါ ;)
ref;yahooyeeha

Comments